大贤者
精华
|
战斗力 鹅
|
回帖 0
注册时间 2014-12-22
|
本帖最后由 madrid2011 于 2017-8-2 00:53 编辑
其实高达雷霆宙域的4k 全是upscale的
谁跟你说原生4K拍摄....那都是别人没有根据的瞎猜测, 人家只有说第一部4K/...
那个意思是成品会是4K ,多少分辨率制作的根本没说
我真的觉得大多数人都没有辨识能力...挺可笑的...
高达雷霆宙域 连原生1080p都不到
要知道日本动画大多数都是原生720p制作 少数810p~900p 1080p少的可怜
高达雷霆宙域的BD我有买, 看起来就不像原生1080P的 跟新海诚这几部画质差远了
实际上高达雷霆宙域ˋ的原生分辨率只有 1440x810
是1440x810 ---> 2K 1920x1080 再拉到4K的
松下有公开高达雷霆宙域ˋ4K版的制ˋ做流程
http://av.watch.impress.co.jp/docs/news/1034441.html
- どのように4K/HDR化していくか
- アニメ作品の多くは、1,280×720ドット、つまり720pで作られている。バンダイビジュアルによれば、「機動戦士ガンダム サンダーボルト」は制作開始時に、4Kマスター制作も視野に入れた、従来よりも高解像度で作る事をコンセプトに掲げていたという。
- しかし、制作レンダリングにかかる時間なども考慮すると4Kでアニメを作る事は難しく、それでも通常のアニメよりは高解像度で、なおかつ4Kにもアップコンバートもしやすい解像度として1,440×810ドットで作られた。
- そこに、パナソニックが4K/HDR映像化の話をもちかけ、実現したのが今回のUHD BD版となる。
- 流れとしては、1,440×810ドットのQuickTimeで作られたデジタルデータをマスターとし、この映像をHDRグレーティング。松尾衡監督の意向を反映させながら、シーンごと、キャラクターの動きごと、カットごとに光の明るさをどれくらいにするかを決め、それに合わせて調整しながらHDR化していったという。
复制代码- How to convert to 4K / HDR
- Many of the animation works are made with 1,280 × 720 dots, that is, 720 p. According to Bandai Visual, "Mobile Suit Gundam Thunderbolt" was mentioned at the beginning of the production, with the concept of making it with a resolution higher than before, with 4 K master production in view.
- However, taking into consideration the time taken for production rendering, it is difficult to make animation with 4K, yet it was made with 1,440 × 810 dots as a resolution that is more high resolution than normal animation and also easy to upconvert to 4K.
- There, Panasonic took the story of 4K / HDR imaging and realized it will be the UHD BD version this time.
- As a flow, digital data made with QuickTime of 1,440 × 810 dots is taken as a master, and this image is HDR grating. While reflecting the intention of Director Mr. Hatoshi Matsuo, he decided how much the brightness of each scene, character movement, cut every cut, and adjusted it accordingly to make it HDR.
复制代码
"However, taking into consideration the time taken for production rendering, it is difficult to make animation with 4K, yet it was made with 1,440 × 810 dots as a resolution that is more high resolution than normal animation and also easy to upconvert to 4K."
还是一样啊 成本考量.... 最后只能做810p 连1080p都没有
他们说做成810p比以往动画的720p高 比较好拉成4k 我觉得太傻逼了.....
1080p 拉成4k 容易多了....都宣布要制作成4k分辨率了..好歹要有1080p2K FULLHD吧....
反正都喜欢拿4K做宣传啦...
|
|