婆罗门
精华
|
战斗力 鹅
|
回帖 0
注册时间 2012-1-15
|
这就不清楚了,这也就是capcom内部开会申请MHR的推广预算会议记录里的一句
https://mobile.twitter.com/Aster ... 1338597663885979653
这位推特老哥从capcom泄露的资料里整理出来的
議案1. モンスターハンターSnow タイトル発表に伴うプロモーション予算承認申請
神田部長より、議案資料①に基づき、説明がなされた。
(社長)
今後、欧州におけるSwitchのフィジカルの販売については、すべて任天堂に任せるという前提にした場合の損得の計算を考えること。
また、MHXXの実績については、フィジカル・デジタルを分けること。
SnowとRushのセーブデータの連携については、PCも実施するかどうか検討すること。
9月のタイトル発表の後、大きな動きがあるのはいつか?
(神田部長)
PV2を11月の任天堂ダイレクト、もしくは12月の自社発表にて公表する。
(社長)
11月、12月が大きな山場であることをわかりやすくすること。
(社長)
マーケ費用について、この記載内容・説明には問題がある。
マーケ費用の比率の内訳に地域差があり、売上との比率がアンバランス。本来は一本当たりの比率は全地域同じでなければならない。
フィジカルとデジタルではかけるべきプロモーション費用が違う。フィジカルの方がかかる。
フィジカルとデジタルの構成を考え、フィジカルとデジタルの比率に応じた形で費用按分を考えること。
デジタル時代に対応しなければならない。
期初の計画についても、これをもう一度見直してからプロモーション予算を決めるべき。
期初とはデジタルの構成比率など、環境が変わっている。
SnowはWorldのユーザーをどれだけ持ってくるかがポイントで、PS4/X1/PCのユーザーがどれだけSwitchをもっているか。それが第一ターゲットと置くべきで、各テリトリーの主要国のハードの所有状況から検討しなければならない。
SnowPCについての需要予測も一緒にやってもらわなければならない。
また、Snowの発売後、Snowの位置づけとWorldの位置づけ、MHXXの位置づけをどう設定し、どうやって売っていくか、大きな絵をかいて全員でコンセンサス取ること。
(社長)
9月に使用するプロモーション予算については個別承認とし、全体のプロモーション予算と配分については差戻しとする。
Proposal 1. Application for promotion budget approval accompanying the announcement of the title of Monster Hunter Snow
Mr. Kanda gave an explanation based on the agenda document (1).
(President)
In the future, consider calculating the profits and losses on the assumption that all of Switch's physical sales in Europe will be left to Nintendo.
Also, regarding the achievements of MHXX, separate physical and digital.
Regarding the cooperation of save data of Snow and Rush, consider whether to implement it on a PC as well.
When will there be a big move after the title announcement in September?
(Director Kanda)
PV2 will be announced at Nintendo Direct in November or in-house announcement in December.
(President)
Make it easy to understand that November and December are big mountains.
(President)
There is a problem with this description and explanation regarding marketing costs.
There are regional differences in the breakdown of the ratio of marketing expenses, and the ratio with sales is unbalanced. Originally, the ratio per bottle should be the same for all regions.
Promotion costs to be paid differ between physical and digital. It costs more physically.
Consider the physical and digital composition, and consider the cost apportionment according to the ratio of physical and digital.
We have to deal with the digital age.
The promotion budget should be decided after reviewing the plan at the beginning of the term again.
The environment has changed from the beginning of the term, such as the digital composition ratio.
The point of Snow is how many World users it brings, and how many PS4 / X1 / PC users have Switch. It should be the primary target and should be considered from the hardware ownership of each major country in each territory.
We also have to ask for a demand forecast for SnowPC.
Also, after the release of Snow, draw a big picture and get a consensus on how to set the position of Snow, the position of World, the position of MHXX, and how to sell it.
(President)
The promotion budget used in September will be approved individually, and the overall promotion budget and allocation will be remanded.
|
|